"Paris et Tour Auto 2015" cz. 1

Jak to mówią "apetyt rośnie w miarę jedzenia". Mając w pamięci moje wypady do Stuttgartu czy Londynu, pewnego zimowego wieczoru zacząłem szukać kolejnych ciekawych kierunków. Wtedy trafiłem na informację o firmie Peter Auto. Organizują oni imprezy motoryzacyjne w iście królewskim stylu.

Niewątpliwie największa perełką w ich portfolio jest Le Mans Classic. Zagłębiając się w dalsze informacje szybko okazało się, że LMClassic jest organizowane co 2 lata (od 2002 roku), a więc siłą rzeczy w 2015 roku impreza ta się nie odbędzie. Lecz przeglądając ich dalszą ofertę wśród imprez na najlepszych torach wyścigowych w Europie i elitarnych Concours d'Elegance znalazłem coś o nazwie "Tour Auto".

Jest to swego rodzaju rajd dla samochodów klasycznych prowadzący przez malownicze, boczne dróżki Francji. Brzmi kusząco. Na dodatek pierwsze zdjęcia i filmiki mnie wręcz oczarowały. Okazało się również, że impreza co roku startuje z Paryża, a konkretnie z hali wystawienniczej Grand Palais w centrum miasta. Tegoroczna impreza została zaplanowana na 20–25 kwietnia. Etap paryski składał się ze zgromadzenia uczestników w Grand Palais 20 kwietnia i startu w dalszą trasę o świcie następnego dnia.

Po sprawdzeniu cen biletów lotniczych i noclegu w stolicy Francji stwierdziłem, że jest to mocna propozycja na krótki, 2-dniowy wypad w rozsądnym budżecie. Ostateczną decyzję podjąłem po tym jak zobaczyłem listę startową tegorocznej edycji opiewającą na ponad 200 pozycji… przyznam, że co chwila musiałem zbierać szczękę z podłogi. Samochody takie jak BMW 3.0 CSL, Lancia Stratos, Shelby Cobra, Jaguar E-Type, Ford GT40, Mercedes 300SL, Ferrari 275 GTB czy wreszcie na sam koniec: Ferrari 250 GTO (!!). Żadna replika — najprawdziwszy oryginał… Oj, trzeba tam pojechać.

Mając zakupione bilety, transfer lotniskowy, kilka Euro i zarezerwowany nocleg pozostało mi tylko czekać na…

Dzień 1

Wcześnie z rana wylot z lotniska Chopina w kierunku Beauvais, ok. 70 km na północ od Paryża. Po wylądowaniu krótki spacerek na terminal autokarowy. Kolejka była całkiem spora, ale szła sprawnie. Przyznam, że było to też lepiej zorganizowane niż np. na lotnisku Luton, gdzie miałem okazję lądować w zeszłe wakacje. Bilety na autokar były ważne na konkretny dzień, a nie na godzinę. Wolne miejsce — wsiadasz, jeśli brak — czekasz. Nie było niepotrzebnych spięć. Na szczęście autokary jeździły z dużą częstotliwością, nawet co 6–7 minut, więc dość szybko znalazłem miejsce dla siebie. Po nieco ponad godzinnej jeździe autokar dowiózł mnie do Porte Maillot na zachodnim krańcu Paryża. Po dotarciu do pobliskiej stacji metra zakupiłem bilety na komunikację miejską. Linią metra numer 1 dotarłem w końcu na stację Champs-Élysées — Clemenceau, tuż przy Grand Palais.

Wystawa była otwarta od dosłownie kilku minut, więc kolejka po bilecik wstępu na wystawę była stosunkowo krótka. Gdy wszedłem do środka — przyznam szczerze — nogi mi zmiękły… Po ochłonięciu i oswojeniu się z widokiem przygotowałem sobie aparat i jedziemy z tematem!

Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość

"Heaven, I'm in heaven…"

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 4 - Wielki Finał

Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość
Ferrari 365 GTB/4 Group IV Pełna rozdzielczość
Lancia Stratos Pełna rozdzielczość
Renault Alpine A110 Pełna rozdzielczość
Alfa Romeo Giulietta SS Pełna rozdzielczość

Bardzo mile zaskoczyła mnie ta Giulietta SS. Te linie, proporcje, kolor nadwozia… Przepiękny samochód!

Alfa Romeo Giulia Sprint GTA Pełna rozdzielczość
Ferrari 308 GTB Group IV Pełna rozdzielczość
Aston Martin DB4 GT Pełna rozdzielczość
Renault Alpine A110 Pełna rozdzielczość
Porsche 550 Spyder Pełna rozdzielczość
Shelby Cobra 289 Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Berlinetta Pełna rozdzielczość
Ferrari 308 Group IV Michelotto Pełna rozdzielczośćPełna rozdzielczość
Renault 8 Gordini Pełna rozdzielczość
Aston Martin DB4 GT Pełna rozdzielczość
Ferrari 275 GTB Pełna rozdzielczość
Silnik w Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość

Dla takich widoków właśnie przyjechałem na Tour Auto 2015… włoskie 3.0 V12 Tipo 168 z lat '60 na sześciu, dwugardzielowych gaźnikach Webera. Słodki Jezu!

Maserati 200 SI Pełna rozdzielczość
Alfa Romeo 2000 GTV Pełna rozdzielczość

Miły akcent — w powyższej Alfie startował Polak, Paweł Wasilewski.

Porsche 356 Speedster Pełna rozdzielczość
Mercedes 300SL Pełna rozdzielczość

W powyższym 300SL za kierownicą zasiadł Felix Baumgartner.

Ligier JS2 DFV Pełna rozdzielczość

Byłem ciekaw tego Ligiera. Z wyglądu w sumie nie powala, ale jego 3.0 V8 brzmi niczym te z bolidów F1 z lat '70. Potężne ciary na plecach!

DeTomaso Pantera Pełna rozdzielczość

Nalepka na tym DeTomaso nie kłamie — wystartował w nim nie kto inny jak Jochen Mass.

Ferrari 275 GTB/C Pełna rozdzielczość
Renault Alpine A110 Pełna rozdzielczość

Lotus Elan po prawej, w malowaniu Gulf zakończył swoją przygodę na Tour Auto 2015 w nieprzyjemny sposób — na przydrożnej barierce, kasując przy tym cały prawy przód. Załoga wyszła z tego bez szwanku, ale szkoda autka…

Renault Alpine A110 Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Lusso Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Lusso Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Berlinetta Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Berlinetta Pełna rozdzielczość
Ferrari 500 Mondial Pełna rozdzielczość

Ciekawe to 500 Mondial. Wyglądał na zachowany w oryginalnym stanie, zero restoracji czy chociażby korekty lakieru. Wszystko poobdzierane, poobijane, ale sprawne i dające niepowtarzalny klimat.

Ferrari 500 Mondial Pełna rozdzielczość
Ferrari 308 GTB Group IV  Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GT Boano Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość
Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość

Ciężko oderwać oczy od 250 GTO. Dzieło sztuki na czterech kołach.

Ferrari 250 GTO Pełna rozdzielczość

Z ogromnym żalem opuszcza się tak niesamowite miejsca. Nie sposób też oddać cały klimat na zdjęciach. Atmosfera jest nie do podrobienia. Duża, przeszklona hala wystawiennicza w cenrtum Paryża pełna klasyków z najwyższej półki. To miejsce zapadnie mi w pamięci na bardzo bardzo długo.

Jak zapewne się domyślacie nie żegnamy się jeszcze na dobre z Tour Auto 2015. Została jeszcze wizyta o wschodzie słońca podczas odjazdu wszystkich ekip w dalszą trasę. Dzień się jeszcze nie skończył, więc po opuszczeniu terenu imprezy zaplanowałem sobie spacer po urokliwych, paryskich uliczkach. Rzecz jasna połączony z car-spottingiem. Już okolice Grand Palais przyniosły pierwsze zdobycze.

Ferrari 275 GTB Pełna rozdzielczość

Żółte 275 GTB okazało się spóźnialskim uczestnikiem Tour Auto. Chwile po tym ekipa techniczna wprowadzała samochód na teren hali.

Aston Martin DB5 Pełna rozdzielczość

Z cyklu: "Jak stylowo przybyć do Grand Palais"

Dalsze uliczki również przyniosły kilka ciekawych pozycji.

Aston Martin DBS Pełna rozdzielczość
Mercedes AMG GT S Pełna rozdzielczość
Ferrari California trio Pełna rozdzielczość
Lamborghini Aventador Pełna rozdzielczość

Na nogach byłem od 3 w nocy, więc wczesnym wieczorem zmęczenie coraz mocniej dawało o sobie znać. Na zakończenie tego jakże niesamowitego dnia, dwie widokówki wykonane w drodze do miejsca noclegu.

Łuk Triumfalny Pełna rozdzielczość

Po zameldowaniu się w hostelu przyszedł czas na upragniony odpoczynek i prysznic. W tym miejscu również zakończę część pierwszą mojej relacji. Póki co Paryż dostarczył mi niezapomnianych wrażeń, ale nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. O tym co się działo dnia drugiego opowiem już w drugiej części, która wkrótce ukaże się na moim autokultowym blogu. Mocnych wrażeń nie zabraknie :).

PS Dla ciekawskich lista startowa Tour Auto 2015: KLIK.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Jeep Renegade - amerykanin z Włoch VII Ogólnopolski Zlot Mustangów | Toruń 25.04.2015 USA - kraj spełnionych marzeń O tym co w motoryzacji mnie wkurza Offroad dla prawdziwej kobiety Zostać legendą Formuły 1 Niesamowita przygoda – Rauh-Welt Begriff [część 2] BMW X5 (E70) XDrive35d - kawał samochodu Toyota Yaris 1.33 VVT-i - Project Automotive - test [wideo] Gadżety – czyli po co komu koło zapasowe ? CarTech4x4 przedstawia klasyczną wyprawówkę Maciek testuje - Fiat 500 1.2 Lounge Poznań Motor Show 2015 - wideorelacja Project Automotive Audi A5 - coupé na co dzień Bezpieczna Droga...stop agresji | Sosnowiec 2015 - wideo i fotorelacja Niesamowita przygoda – TRA Kyoto, Carland 86 i Phoenix Power [część 1] Tesla Model S - wyjątek od reguły Volkswagen Scirocco - wyrzutek rodziny? Audiobooki - czyli czytanie za kierownicą Felgi aluminiowe - jak poprawnie przygotować je do sezonu letniego Jak czytać ogłoszenia sprzedaży używanych aut? Citroen C2 - przyjemna pchełka Mały hołd dla Hondy bo im się należy Trzy razy Honda

Popularne w tym tygodniu:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test [wideo]