Ferrari F12berlinetta ulicznie

Najnowsze flagowe GT spod znaku Cavallino Rampante spotkane pod warszawskim hotelem Sheraton.

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

Czas mija nieubłaganie. W końcu przyszła pora, by zastąpić Ferrari 599 GTB Fiorano nowym modelem. Tak też się stało 6 marca 2012 roku: na genewskich targach Ferrari oficjalnie zaprezentowało swoje nowe flagowe Gran Turismo — model F12berlinetta. Swoją drogą, ciekaw jestem, co skłoniło Ferrari do zmiany sposobu nazewnictwa…

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

Parametry tego samochodu robią wrażenie. 740 KM jest uzyskiwane z 6,3-litrowej wolnossącej V12 nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moment obrotowy jest nie mniej imponujący (690 Nm), dostępny tradycyjnie w wyższych partiach obrotów. Przekładając to wszystko na asfalt poprzez tylny napęd, 2-sprzęgłową skrzynie biegów F1 oraz mięsiste opony Michelin Sport Pilot, pierwszą setkę osiągniemy po 3,1 s, drugą po 8,5 s. Zabawa zakończy się przy ok. 340 km/h. Nie obyło się bez ekologii, a to za sprawą systemu Start-Stop. Pozwala on zaoszczędzić nieco cennego paliwa, ale czy jest to potrzebne w takim aucie? Odpowiedzcie sobie sami :)

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

Zobacz również: Goodyear - konferencja

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

Wygląd — zwykle najbardziej sporna kwestia. Jednym F12 najzwyczajniej się nie podoba, innym wręcz przeciwnie. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy. Bardzo przypadło mi do gustu połączenie obecnej stylistyki Ferrari z pięknymi liniami poprzednich GT tej marki.

Ferrari świetnie połączyło aerodynamikę nadwozia z nietuzinkowym designem. Widoczny po bokach tunel aerodynamiczny ciągnie się od przedniej maski, a następnie przechodzi w sprytny sposób na boczne drzwi. To efektowne rozwiązanie, które pozwala ustabilizować powietrze opływające karoserię auta i zwiększyć docisk aerodynamiczny.

Z innych smaczków szczególnie przypadła mi do gustu linia dachu i bocznych szyb. Przywodzi mi ona na myśl modele 550/575, do których osobiście mam ogromną słabość.

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

F12berlinetta / fot. Michał Grabowski

Większy rozmiar

Podsumowując, Ferrari modelem F12berlinetta potwierdziło po raz kolejny swoją silną i mocno ugruntowaną pozycję w segmencie aut klasy GT.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Jaguar E-type Skorpion w akcji Classic Auto - 50 lat Porsche 911 Jak w raju - Classic Remise Berlin Giełda klasyków: 100 lat sztuki na 4 kołach Motoryzacja na czarno-biało Holandia motoryzacyjnie Porsche Boxster (986) Jak można fotografować samochody? Praga '13 Trójmiasto klasycznie Auto Nostalgia 2013 Pagoda Youngtimer Warsaw 2013 - piękno tkwi w szczegółach Zakończenie sezonu klubu 200+ TEAM w Pszczynie Cztery formy finansowania pojazdu Zakończenie sezonu 2013 z Youngtimer Warsaw Zacznijmy od początku Giełda klasyków: Jaguar XJ220 11 listopada motoryzacyjnie Kulturalny kierowca... ktokolwiek widział, ktokolwiek wie Pożegnanie lata w Stacji Mercedes Alfa Romeo 1750 GTV

Popularne w tym tygodniu:

Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo]